Status prawny Komendy Miejskiej Policji w Siemianowicach Śląskich
Komenda jest jednostką organizacyjną Policji, przy pomocy której Komendant Miejski Policji w Siemianowicach Śląskich realizuje zadania określone w ustawach i przepisach wykonawczych dotyczących ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego na obszarze miasta Siemianowice Śląskie.
Komendę nadzoruje właściwy Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji - zgodnie z trybem kierowania w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach.
Miejscem wykonywania zadań służbowych przez policjantów i pracowników Policji jest obiekt Komendy Miejskiej Policji w Siemianowicach Śląskich przy ul. Jana Pawła II 16
Zakres działania Komendy określają następujące przepisy:
Zarządzenie nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji
Pliki do pobrania
-
Ustawa o Policji
Data publikacji 03.09.2020 12:51(pdf 1.56 MB)Ustawa o Policji
-
Regulamin Komendy Miejskiej Policji w Siemianowicach Śląskich
Data publikacji 24.09.2020 09:21(doc 121 KB)Regulamin Komendy Miejskiej Policji w Siemianowicach Śląskich